Carlsberg ser frem mod fodboldslutrunde
Forventningerne til 2012 som helhed fastholdes, selv om Carlsberg tjente 300 mio. kr. mindre i årets første kvartal end sidste år.
Og selv om resultatet dermed faldt med næsten 300 mio. kr. sammenlignet med 1. kvartal forrige år, erklærer koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen sig tilfreds.
- I det traditionelt lille 1. kvartal leverede Gruppen fortsat solid vækst og solide resultater i Nord- og Vesteuropa og Asien, mens lagernedbringelser som forventet påvirkede vores resultater i Rusland. Resultatet for 1. kvartal var som planlagt, og vi er godt på vej til at indfri forventningerne for 2012.
Store forventninger til EM-slutrunde
Med mindre end en måned til åbningskampen under EM-slutrunden i fodbold er forventningerne til det indeværende kvartal da også større, ligesom Carlsberg som helhed fastholder forventningerne til 2012.
- 2012 er et år, hvor fokusering, prioritering og effektivitet er vigtigt i alt, hvad vi foretager os. Vi fokuserer vores kommercielle aktiviteter på vores vigtigste mærker og begivenheder. Vi allokerer betydelige ressourcer til EURO 2012sponsoratet, som er den væsentligste aktivitet til støtte for Carlsberg-mærkets repositionering og vækst i 2012. Herudover skal foryngelsen af Tuborg-mærket understøtte mærkets vækst gennem bedre resultater på eksisterende markeder og lancering på nye vækstmarkeder som Kina, siger Jørgen Buhl Rasmussen.
Carlsberg har desuden brugt årets første måneder på at lancere Tuborg-mærket i Kina som led i en global foryngelseskøurs, ligesom Baltika Breweries har indgivet ansøgning om afnotering fra den russiske børs.