De har fødevarebranchens bedste image
En ny undersøgelse vurderer omdømmet af landets 40 mest synlige virksomheder og har kun plads til en enkelt fødevarevirksomhed i top 10.
Det viser en ny undersøgelse, som Reputation Institutes har foretaget for Børsen med knap 8000 respondenter mellem 18 og 64 år, der i årets første to måneder har svaret på, hvordan de vurderer de 40 mest synlige virksomheder herhjemme.
Listen toppes af Lego efterfulgt af Google, Bang & Olufsen, Danfoss og Grundfos.
Tilbagegang for McDonald’s
Først på 10.-pladsen dukker Carlsberg op i kategorien ”stærk/robust”, mens Arla er den højst placerede rendyrkede fødevareproducent på 20.-pladsen i kategorien ”middel/moderat”, hvor man også finder Coca-Cola.
Mindre godt ser det ud for McDonald’s, som er dumpet fire pladser i forhold til sidste år og må tage til takke med en placering som nummer 39 af de 40 virksomheder.
Bundskraber er i år Cheminova.