Friskbagt brød skal lokke kvinder i Lidl
Størstedelen af Lidls danske kunder er mænd, og det vil den tyskejede discountkæde nu ændre på.
Og da 80 procent af en families indkøbsbeslutninger tages af kvinder, går Lidl nu offensivt ind i kampen om de attraktive kvindelige kunder.
Det skal blandt andet ske ved at fokusere mere på den samlede kundeoplevelse i form af eksempelvis et bredere varesortiment og friskbagt brød, siger adm. direktør Finn Tang til Jyllands-Posten.
Lokalplaner står i vejen
Manglen på kvindelige kunder er dog ikke Lidls eneste barriere for vækst i Danmark.
- Sidste år havde vi det laveste niveau for butiksåbninger, siden vi kom til Danmark. Vi har nogle projekter, der har været vanskelige at drive frem, og som er blevet forsinkede af forskellige årsager, såsom lokalplaner. Det lykkes ikke altid med de ting, som vi gerne vil, siger Finn Tang.
Han oplyser, at Lidl går frem på både antal varer og omsætning, men da Lidl er en privatejet virksomhed, ønsker han ikke at fremlægge konkrete tal.
Der findes i dag over 8.200 Lidl-butikker i Europa, hvoraf 85 ligger i Danmark, hvor kæden gjorde sit indtog i 2005.