23948sdkhjf

Ny Cocio-direktør ser stort vækstpotentiale

Der er masser af vækstmuligheder for Arla-enheden Milk Based Beverages, som blandt andet omfatter Cocio-brandet og Arlas samarbejde med Starbucks kaffekæde.

Det siger enhedens nye direktør, Christian Fischer, til FødevareWatch. Han afløste i januar Rasmus Malmbak Kjeldsen, der havde været chef for de mælkebaserede drikkevarer i Arla siden foråret 2020. 

- Vi har jo lige afsluttet den nye strategi for koncernen, hvor mælkebaserede drikke er et af vækstbenene. Foruden at arbejde med Starbucks- og Cocio-brandet kommer vi fremover også til at arbejde mere med proteindrikke. I dag er Arla store på yoghurt og drikkeyoghurt med et højt proteinindhold, men vi pønser på at lancere nye produkter, hvor de mælkebaserede proteindrikke er i fokus, siger Christian Fischer til FødevareWatch.

Han har været hos Arla siden 2013, senest med titlen Global Vice President for Lurpak-brandet siden november 2018.

Rasmus Malmbak Kjeldsen er skiftet til Arla-afdelingen Rest of World, der står for salget i blandt andet Grækenland og Italien. 

Cocio har cirka 75 procent af sin omsætning i Danmark, knap 20 procent i Sverige og resten i England. Rasmus Malmbak Kjeldsen fortalte i juni til Food Supply, at virksomheden har planer om at gå ind i et nyt land - måske endda to - i 2022.

Ny Arla-chef for Lurpak-brandet er Elena Marchenko, der har været Arla-ansat siden juli 2016. Hun kommer fra en stilling som Global Marketing Director i Milk Based Beverages.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062