23948sdkhjf

Det sker: Aroma 2012

Netværksforeningen Smagen af Danmark vil med seminaret 'Aroma 2012' og en række fagkurser hjælpe små fødevareproducenter med at sætte fokus på, hvordan de gennem markedsføring, unikke produkter og øget synlighed kan nå ud til kunder i hele landet.
Små producenter skal helst kunne det hele selv: Indkøb, produktion, produktudvikling, markedsføring, salg, regnskab og måske endda personalepleje, hvis virksomheden vokser. Samtidig er der ofte en række værdier for produkter og arbejdsliv, som producenterne lægger vægt på som en vigtig del af virksomhedens strategi.

Det er selvsagt en stor udfordring for virksomhederne at magte alle disse opgaver, og det er én af årsagerne til, at Smagen af Danmark har arrangeret seminariet 'Aroma 2012', der afholdes d. 9.-10. november i Holstebro.

- Med Aroma-seminarer og flere fagkurser i løbet af året vil vi give nicheproducenterne af kvalitetsfødevarer konkret viden og praktiske redskaber, som de kan bruge til at skabe udvikling og vækst i deres virksomheder. Her er ét af de vigtige emner, hvordan de kan få markedsført deres produkter, så forbrugerne får kendskab til de kvalitetsfødevarer, som der rundt om i landet er stadig stigende efterspørgsel på, fortæller Smagen af Danmarks formand, Thorkil Boisen.

Ny bevilling sikrer to Aroma-arrangementer
Der er tidligere blevet afholdt et Aroma-seminar i 2008, og med en bevilling fra FødevareErhverv kan Smagen af Danmark nu igen gennemføre ikke blot ét men hele to nye Aroma-arrangementer i samarbejde med Videncenter for Fødevareudvikling (VIFU).

Aroma 2012 vil fokusere på produktudvikling, men også oplevelsesdimensionen vil få et særligt fokus, da mmmzonen er med i projektet. De vil bl.a. fortælle om muligheden for, at de små fødevareproducenter kan blive del af en ny app – kaldet Smagen af Danmark. Den viser vej til producenter rundt om i landet, der kan tilbyde en oplevelse og er et godt eksempel på, hvordan man som lille fødevareproducent kan markedsføre sig over for kunder og turister.

- Vi har skabt et seminar med en praktisk tilgang, hvor virksomhederne via workshops og indlæg fra nogle af Danmarks førende eksperter kan få ideer til egen produktudvikling og viden om, hvordan de får markedsført og afsat deres produkter. Målet er, at de tager erfaringer og konkrete værktøjer med hjem, så de kan udvikle deres virksomhed og få produkterne ud over rampen. På den måde tror vi, at seminaret kan skabe inspiration til produktudvikling i eksisterende virksomheder og inspirere nye fødevareproducenter til at starte op, siger Thorkil Boisen.

Igen på Food Fair i 2013
Aroma-arrangementerne er støttet af EU og Fødevareministeriets Landdistriktsprogram. Det næste seminar vil finde sted i 2013 i forbindelse med Food Fair i Bella Centret i foråret 2013.

For mere information og tilmelding, se www.smagenafdanmark.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062