23948sdkhjf

Arla og Eva Mendes fik sat gang i Cocio

Da finanskrisen kom, kunne det i den grad mærkes hos den danske chokolademælksproducent, men hot Cocio-babe og Arla har sikret ny fremgang.
Det skriver Berlingske Business.

Da finanskrisen ramte, kunne det for alvor mærkes hos danske Cocio, hvis kernekunder var at finde i byggebranchen. I takt med nedgangen i byggebranchen kunne Cocio tilsvarende konstatere en nedgang i omsætningen. Det var derfor nødvendigt for chokolademælksproducenten at satse på andre målgrupper.

Med den amerikanske skuespillerinde Eva Mendes som hot babe indledte Cocio derfor en massiv markedsføringskampagne af den klassiske chokolademælk som ”retro-cool”. Og samtidig fik Arla-ejerskabet afgørende betydning i form af et stort samarbejde med Starbucks om at producere en iskaffe, som blandt andet bliver markedsført i 7-Eleven i flere Europæiske lande.

I 2008 kort før finanskrisen brød ud blev Cocio Chokolademælk overtaget af Arla. Det år tog virksomheden et dyk fra 25,9 mio. kr. før skat til 11,8 mio. kroner. Et resultat, der var marginalt bedre i 2009. I 2010 var Cocio så på banen med sin markedsføringskampagne og afkastningsgraden steg fra 1,65 til 4,43 procent. Og adm. direktør i virksomheden, Jørgen Staarup Christensen, forventer at resultatet bliver endnu bedre i år. Det skriver Berlingske Business.

Ifølge avisen venter der til foråret desuden det, Jørgen Staarup Christensen kalder "en større lancering."
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063