23948sdkhjf

7-Eleven vil hjælpe fødevare-startups

Da Coop meddelte, at Irma skulle lukkes ned, kom det for et chok for mange små fødevareproducenter. 

I mange år havde Irma været kendt for at give chancen til små startups, og pludselig var det uvist, hvem der ville tage over.

I et interview med FødevareWatch fortæller 7-Elevens kommercielle direktør, Maria Gervig, at kæden altid har arbejdet på samme måde som Irma, og at den også vil gøre det i fremtiden:

- Jeg vil ikke kalde os for det nye Irma, for vi har altid været 7-Eleven, der har interesseret sig for startups, der har hjulpet startups, der har taget mange beslutninger, og også mindre kommercielt gode beslutninger for at hjælpe et selskab på vej, siger hun til mediet og nævner Palæo, True Gum og Protein Kitchen som nogle af de virksomheder, der har haft succes på detailmarkedet med hjælp af selskabet.

Senest har 7-Eleven lanceret et nyt produkt fra startuppen Bælg, der laver kikærtebaserede snacks og blandt andet er kendt for at have været med i seneste sæson af DR-programmet Løvens Hule.

7-Eleven har 180 butikker herhjemme og drives af selskabet Reitan Convenience Denmark, der er ejet af den norske koncern Reitan Gruppen.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078