Isis: PLMA var en stor succes
37 danske fødevareproducenter var med på verdens største private label messe i Amsterdam. Isis var med for første - og nok ikke sidste gang.
- En enkelt virksomhed, der står alene kan ofte forsvinde i mængden, men når de danske virksomheder står sammen, så sender man straks et andet signal ud, forklarer salgsdirektør i Food From Denmark, Karsten Nielsen.
Dyrt men udbytterigt
PLMA-messen er blevet et samlingspunkt for indkøbere fra hele verden og en unik mulighed for danske producenter at komme i kontakt med potentielle kunder fra hele verden. Det håber Karsten Nielsen, at det offentlige får øjnene op for.
- Vi håber i fremtiden, at flere offentlige instanser får øjnene op for de indtjeningsmuligheder der ligger for danske producenter og vil være med til at støtte op i fremtiden. Vi må erkende, at uden støttemuligheder falder de SMV’er fra, når de ser det høje omkostningsniveau forbundet med deltagelse på en messe, lyder en bekymret Karsten Nielsen.
"Rigtig mange nye kunder"
Syv danske producenter blev i år udvalgt til ”New Product Expo”, som er en konkurrence alle deltagerne på messen kan deltage i og vinderne udvælges på baggrund af deres produkters nyheds- og innovationsværdi.
- Det var første gang ISIS udstillet på PLMA i Amsterdam og hvilken succes. Vi fik tilført, ikke kun mange kunder, men rigtigt mange kunder. Vi udstiller igen næste år. Food From Denmark A/S har leveret et stort og flot stykke arbejde, siger en tilfreds Thomas Møberg, adm. direktør for ISIS A/S.
PLMA-messen kører hver år I Amsterdam, Chicago og Shanghai og Food From Denmark A/S forventer igen i 2014 at lave fremstød i alle tre byer.
- Indgangsprisen er på 200 euro, hvilket gør, at der ikke er så mange besøgende, men til gengæld er kvaliteten højere end på andre messer, afslutter Karsten Nielsen.