23948sdkhjf

Tendens: Flere gourmetvarer i indkøbsvognen

Dansk Supermarked og Coop melder om fremgang i salget på både discount og dyrere fødevarer.
Coops informationsdirektør Jens Juul Nielsen oplyser til Morgenavisen JyllandsPosten, at Irma længe har været i front på netop specialfødevarer, men at udvalget i Kvickly og Fakta nu øges med efterspørgslen. Også indkøbsdirektør i Dansk Supermarked, Michael Svendsen, fortæller at udvalget af gourmetfødevarer til Netto, Føtex og Bilka løbende udvides.

- Discount har generelt fået fat i danskerne, men vi kan også klart mærke, at forbrugerne har behov for at forkæle sig selv. Om vi stjæler omsætning fra restaurationsbranchen, så folk vælger at købe luksusvarer i supermarkedet og spise hjemme, ved jeg ikke. Men vi kan se, at salget af kvalitetsprodukter ikke har fået de dyk i salget under krisen, som man kunne have frygtet, siger Michael Svendsen til avisen.

Tendensen med flere luksusbetonede varer i kurven, bekræftes af forbrugerøkonom Marianne Gregersen, Landbrug & Fødevarer. I en af organisationens seneste forbrugerundersøgelser viser det sig, at særligt et segment vægter fødevarekvalitet og madlavning højt. Et segment, der udgør godt en femtedel af alle danskere.

Sammenhængen mellem pris og kvalitet er dog et afgørende paramter for danskerne, lyder vurderingen fra både Marianne gregernsen og Michael Svendsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109