23948sdkhjf

Crispy kæmper med at få stor Solgryn-satsning til at slå igennem

Markedsandelen har næsten ikke ændret sig trods markedsføring for millioner

Da Crispy Food i september 2019 købte Ota Solgryn-brandet hjem til Danmark via en handel med amerikanske PepsiCo, var det med store ambitioner om hurtigt at øge Otas markedsandel markant.

Crispy planlagde at bruge op imod 25 millioner kroner i årene 2021-2023 på at promovere havregrynene, og kommerciel direktør Jette Ramsgaard var optimistisk, da hun talte med Food Supply i april 2022:

- Vi har nu en markedsandel på cirka 13-15 procent målt i værdi. Den skal vi gerne have fordoblet i løbet af tre-fem år, sagde hun.

Sådan kommer det desværre ikke til at gå, oplyser Crispy Food-direktør Christian Bring nu.

- Nej, det er vi ikke lykkedes med. Vi ligger stadig på samme niveau, men har øget en lille smule. Det betyder også, at vi ikke har brugt alle de 25 millioner kroner, men vi brugte en del af dem i 2021 og 2022, siger han uden at ville gå i detaljer med, hvor mange penge der rent faktisk er brugt.

Crispy Food skød "revitaliseringen" af Ota Solgryn i gang i 2021 med et opfrisket look og tv-reklamer. Derefter var det planen at flytte fokus mere over på at være til stede på sociale medier.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078