Skolemælken går til filmen
Mejeriernes Skolemælksordning vil med en ny tv-reklame sætte fokus på børns sundhed.

Mejeriernes Skolemælksordning vil med en række tv-reklamer sætte fokus på børns sundhed og udvikling.
’Smøreost med pølse ovenpå’ eller ’pastasalat’. Det er nogle af buddene fra en række børn, som fortæller, hvad de gerne vil have på madpakken i en ny tv-reklame. Det er Mejeriernes Skolemælksordning, der står bag nye reklamefilm, som er lavet i samarbejde med reklamebureauet Nørgård Mikkelsen.
- Mejeriernes Skolemælksordning går til filmen, og det gør vi, fordi vi gerne vil vise, at vi ikke ’bare’ tænker på skolemælk, men at vi også ser det som vores rolle at understøtte børnenes sundhed i et bredere perspektiv. Det omfatter også det gode fællesskab, siger Jan Hermansen, leder af Mejeriernes Skolemælksordning.
I en anden tv-reklame bliver børnene spurgt, hvem der skal smøre madpakken. Meningerne er delte, om det er far eller mor, der er bedst til at smøre madpakker. I hvert fald er der ingen af børnene, der melder sig frivilligt!
- TV-reklamerne viser fint, at der er mange meninger om madpakken, og hvem der skal lave den. Hermed vil vi gerne sætte fokus på, at den gode madpakke sammen med skolemælken er en vigtig brik i børnenes sundhed og udvikling, siger Jan Hermansen.
Mejeriernes Skolemælksordning vil gennem tv-reklamerne og en helt ny portal www.edutainmenthuset.dk sætte fokus på sundhed og fællesskab gennem en lang række tilbud om spændende aktiviteter og undervisningsmateriale, som landets skoleklasser kan deltage i.