23948sdkhjf

Mikrobryggeri solgte øl for 3.500 kroner for en flaske

Knap tre år efter at have etableret mikrobryggeriet Frisk Bryg i Aabenraa har makkerparret Rasmus Frisk og Henrik Hansen fået stor succes med øl i små mængder.

Til TV Syd siger Henrik Hansen, at det går helt fantastisk, selv om han og Rasmus Frisk intet vidste, da de gik i gang med en investering på 150.000 kroner i mikrobryggeriet.

Blandt succeserne er en øl med navnet Sloe Death, brygget på slåenbær og med en alkoholprocent på 12. Den allerførste nummererede flaske blev ifølge mediet solgt for 3.500 kroner på en auktion - men så var den også beklædt med et 3D-printet dødningehoved og forsynet med en bodybag og en opfordring til at drikke den sammen med en ven.

Alle øl fra Frisk Bryg har også en særlig historie, der kan høres ved at scanne en QR-kode.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109