Avis: Lagkagehuset fifler med priserne
Lagkagehuset sætter priserne efter den landsdel, du bor i.
- Det er vel fordi, det har det altid gjort. Det er det, forbrugerne forventer, det koster. Hvis vi solgte til københavnerpriser i Sønderjylland, så ville vi stikke ud i forhold til andre, og så ville vi ikke sælge lige så mange brød. Markedet er ikke til at tage det for det, lyder forklaringen fra Lagkagehusets direktør, Peter Bruun på Politikens henvendelse.
Kun godt med prisforskelle
Ifølge Forbrugerstyrelsen er de store regionale prisforskelle inden for den samme bagerkæde kun med til at øge konkurrencen og tilmed til gavn for forbrugerne.
- Virksomhederne reager på det pres, der er fra konkurrencen. Det er et udtryk for, at konkurrencen fungerer, og der er forskellig konkurrence i forskellige dele af landet. Det er en god ting, siger souchef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Jacob Borum til Politiken.dk.
Hos Forbrugerrådet er man fuldstændig enig i den sag.