Spiritus for en milliard
Handelsfirmaet Hans Just Group runder for første gang en milliard i omsætning og et nyt samarbejde skal bane vej yderligere vækst uden for Norden.
- I hele Norden er der comeback til cocktails, og vi oplever, at forbrugerne synes, det er sjovere at drikke cocktails i dag end for bare få år siden. Der kommet mere gang i salget af cocktails på barerne. Det er en klar trend, og den kan vi tydeligt mærke, siger Thomas Just Karberg, adm. direktør i Hans Just Group, til avisen.
Den største del af væksten kommer fra Norge og Sverige samt dele af Europa, hvorimod det halter på hjemmemarkedet. Især Jägermeister-mærket er blevet en sællert blandt unge i nattelivet, uddyber Thomas Just Karberg.
Ud i Europa
Spiritusfirmaet har i juni måned fået en ny samarbejdsaftale i stand med den amerikanske læskedrikgigant Dr. Pepper Snapple Group. Der er tale om en distributionsaftale af mærkerne Mr & Mrs T og Clamato på en lang række europæiske markeder.
Aftalen skal desuden over tid gøre Hans Just Group til en af Europas førende forhandler inden for non-alkoholiske cocktailmixere. Disse skal primært sælges på barer, caféer og restauranter og på sigt også til detailhandlen.