Så er Arla klar med stor nyskabelse
16 måneder efter at rygterne om en stor produktnyhed for alvor begyndte at svirre, er Arla nu klar med en plantebaseret variant af smørbrandet Lurpak.
I den sidste uge af august bliver Lurpak Plantebaseret lanceret i butikkerne i Danmark, og nyskabelsen kommer cirka samtidig ud på det britiske marked, oplyser Arla i en pressemeddelelse.
- Som et landmandsejet andelsselskab vil mejeriprodukter altid være en central del af Arla. Men for at styrke positionen for vores brands og tiltrække nye forbrugere skal vi innovere. Vi tror, der er plads til både mejeriprodukter og alternativer i en sund og bæredygtig kost, siger Peter Giørtz-Carlsen, CCO for Arla Foods Europe, i meddelelsen.
Den plantebaserede Lurpak bliver produceret på Arlas mejeri i Holstebro. Det har tidligere været fremme, at der i første omgang skal fremstilles 1.500 ton om året. Til sammenligning er årsproduktionen af Lurpak-smør cirka 100.000 ton.