23948sdkhjf

Én partner bag grøn uge skiller sig ud

Det er en længere liste af fødevarevirksomheder, der som samarbejdspartere slutter op bag et nyt tiltag, som skal få danskerne til at spise flere grøntsager.

Den nationale grøntuge finder sted i denne uge for første gang med særligt fokus på grøntsagernes mange forskellige farver og former - og for en gangs skyld ikke ikke på sundhed og klimaeffekt. 

Mens deltagelse i grøntugen ligger naturligt lige for for gartneribranchens GASA'er, Danespo med flere, er det måske mindre selvidlysende, at mejerigiganten Arla Foods også hører til samarbejdspartnerne bag den nye kampagne - sammen med blandt andre landets største cateringvirksomhed Dansk Cater. 

Line Munk Damsgaard, projektleder på grøntugen og ernæringschef i Landbrug & Fødevarer siger i en pressemeddelelse:
- Grøntsager tilbyder en meget bred vifte af smagsoplevelser, farver og teksturer, som kan pifte vores måltider op, og derfor fortjener de en større plads på vores tallerkner. Det er netop den tanke og bevidsthed, der er i højsædet i Den Nationale Grøntuge, hvor vi prøver at gøre opmærksom på alt det, de smagfulde og nærende grøntsager kan.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111