Spareplan lukker slagterigigants særlige online-satsning
Detaljerne i topchef Niels Duedahls helt store spareplan til en halv milliard kr. i den kriseramte slagterigigant Danish Crown fortsætter med at dukke op.
Nu fortæller Landbrugsavisen, at webshoppen Dyrbar.dk, hvor Danish Crown har solgt særlige gourmetudskæringer direkte til forbrugerne, også bliver ramt af den store sparekniv.
Dyrbar.dk er en forbrugervendt udgave af slagterigigantens tilsvarende B2B-satsning, Guldrummet.
Sidste bestillingsdag bliver 18. december og sidste leveringsdag 20. december.
- Dyrbar har altid været et område, som har handlet meget om at fortælle historien om det gode kød og har haft en høj grad af branding af kød indbygget. Men lige nu er vi i en situation, hvor vi vender hver en sten i virksomheden og skal genskabe konkurrencekraften. Derfor indstiller vi Dyrbar, siger Danish Crowns pressechef, Jens Hansen, til mediet.