Galle & Jessen vil med i madpakken
Pålægschokolade er ikke slik. Det er budskabet i en ny tv-kampagne fra Galle & Jessen.
Brand director fra Toms, Kirsten Verhaegh, ser frem til at øge opmærksomheden på Galle & Jessen.
- Galle & Jessen er et vigtigt brand for os. Det er længe siden, vi har været på tv, og med den nye kampagne ønsker vi at manifestere vores markedslederskab i kategorien, siger hun til markedsforing.dk.
Hun forklarer videre, at Toms ønsker at gøre op med, at et stykke pålægschokolade skal spises som slik. Reklamernes budskab er netop, at det kan nydes på et stykke groft brød, "og gør man det, er pålægschokoladen ikke ”værre” end en ostemad eller en pølsemad", siger hun.
Kirsten Verhaegh pointerer desuden, at det rent visuelt er den mørke pålægschokolade,der ifølge ernæringseksperter er sundere end den lyse, der er mest fokus på i reklamen.
Der er i alt tale om to reklamefilm er udviklet af marketingbureauet fireball og vil rulle hen over tv-skærmen i resten af 2013, mens der næste år er planlagt at udvide markedsføringsindsatsen til andre platforme.