Postej og pålægssalater driver væksten hos Stryhns Gruppen
Efter et år med vækst i et udfordret marked ser Stryhns Gruppen frem mod 2025 med en vis optimisme og klare strategiske prioriteringer. Trods et marked præget af prisfølsomme forbrugere og svingende omkostninger på energi, råvarer og bæredygtighed har fødevarevirksomheden formået at styrke sin position som markedsleder inden for kernekategorierne postej, pålægssalater, kølesaucer og dressinger, oplyser Stryhns Gruppen selv i en pressemeddelelse.
- De seneste år har været præget af betydelige udfordringer, og vi har alligevel vundet markedsandele inden for vores kernekategorier. Vi glæder os selvfølgelig over, at danskerne fortsat gerne vil have deres kendte mærkevarer, hvilket skaber optimisme for 2025, selvom fødevarebranchen stadig ser ind i mange nye strømninger, udtaler adm. direktør Kristian Kornerup Jensen i en pressemeddelelse.
Konkret er markedet for postej, pålægssalater og kølesaucer samlet steget med 3,3% i volumen år til dato, hvoraf Stryhns Gruppens mærkevarer inden for kategorierne står for 88% af stigningen de sidste 12 måneder. Stigningen er især drevet af postej og pålægssalater.
Stryhns Gruppen forventer en gradvis normalisering af markedet, men ser også ind i et marked med dårlig sigtbarhed og nye omkostninger. Samtidig stiger forbrugernes fokus på sundhed, bæredygtighed og lækker mad, der er klar på kort tid – trends, som fødevarevirksomheden erklærer sig klar til at imødekomme.
- Vi er klar til at gribe de muligheder, der opstår, men vi forbliver realistiske omkring de udfordringer, vi står over for i 2025, siger Kristian Kornerup Jensen.