23948sdkhjf

Indere river Arla af hylderne i England

Arla har stor succes med at sælge lassi og paneer til indere bosat i England.
Der er mange købedygtige indiske borgere i verden - rigtig mange endda, og mange er efterhånden også bosat uden for Indien. Det er den danske mejeriproducent Arla meget bevidst om, skriver DI på sin hjemmeside.

Gennem et innovationsprojekt fandt Arla på at producere og markedsføre klassiske indiske produkter som lassi (en drikke- yoghurt med mango og kardemomme) og paneer (en indisk form for feta ost) på det britiske marked.

”Revet væk fra hylderne”
Arlas plan var at lancere produkterne i England og dermed henvende sig til nationens store gruppe med indiske rødder. Det estimeres, at der på verdensplan findes omkring 25 millioner etniske indere bosat udenfor Indien, heraf 1,4 mio. i Storbritannien, som dermed ikke har adgang til mange af de traditionelle og populære indiske produkter i gængse supermarkeder.

Arla så et markedspotentiale i disse indiske ”kolonier”, og i 2011 begyndte virksomheden at markedsføre deres produkter, der specifikt er tilpasset til det indiske marked i udvalgte engelske supermarkeder. Reaktionen på Arlas nye produkter har udelukkede været positive og produkterne bliver praktisk taget ”revet væk fra hylderne”.

Arla blev belønnet for virksomhedens vilje og evne til at tænke ”indisk” og internationalt og dermed sætte fokus på en ny stor målgruppe. England er det land i Europa med langt flest bosatte indere, men også i Italien bor der mange; 140.000, og bevæger vi os over Atlanten er antallet af indere i USA 3,18 mio.

Kilde: DI - www.di.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078