Arla-topchef er Danmarks CEO-superbrand
Undersøgelse: I et felt på 30 topledere er Peder Tuborgh dén chef, der har formået at skabe mest positiv omtale af både sig selv og sin virksomhed i det forgangne år.
- Peder Tuborgh er årets topledersuperbrand, fordi han har formået at kommunikere klart omkring Arlas i øvrigt overbevisende økonomiske resultater, samtidig med at han med succes har profileret sig både fagligt og privat, siger senioranalytiker Lasse Skjoldan fra Infomedia til Børsen.
Peder Tuborgh ligger rent eksponeringsmæssigt kun i midterfeltet, men al omtale har derimod været positiv.
Lasse Skjoldan mener i øvrigt, at Tuborghs popularitet blandt andet hænger sammen med, at han allerede sidste år indfriede sin 2015-målsætning om en omsætning på 75 mia. kr. for Arla, ligesom han har været frontfigur for regeringens vækstteam for fødevarer. Også på de personlige parametre scorer Arlas topchef højere end de andre chefer i undersøgelsen.
- Det handler om at være transparent, tror jeg. Jeg stiller mig vitterlig ikke op og taler om noget, som jeg ikke rigtig har nogen holdning til, eller som ikke på en eller anden måde har en relation til mit job. Man skal ikke bare deltage for debattens skyld, for så bliver det ikke autentisk, siger Peder Tuborgh i en kommentar til avisen.
På listens Top 5 finder man på andenpladsen Kristian Hundebøll, DLG, efterfulgt af Jeff Gravenhorst, ISS, Peter Høgsted, Coop Danmark og Jens Bjørn Andersen, DSV. Sidstepladsen indtages af Tue Mantoni, som er topchef i Bang & Olufsen.
Om undersøgelsen
Projektet ”CEO Superbrands 2013” er et samarbejde mellem Infomedia og Børsen. Analysen er foretaget af Infomedia og omfatter de seks største dagblade: BT, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Berlingske, Politiken og Børsen.
Med i analysen er topcheferne for de 25 danske virksomheder med størst omsætning (kilde: Børsen Top 1000), samt fem topchefer, der er udvalgt på baggrund af journalistiske kriterier.
Analysen inkluderer samtlige redaktionelle omtaler af alle topchefer i hele 2013. Hver artikel er gennemgået manuelt i forhold til artiklens vinkling af topchefen (som ikke altid er den samme som vinklingen af virksomheden), samt artiklens eventuelle beskrivelse af toplederens performance inden for i alt syv brand parametre: Økonomi, Strategi, Samfundsansvar, Innovation, Faglighed, Medarbejdere og Kommunikation. Den topleder, der scorer højt på alle parametre, udnævnes til årets ”CEO Superbrand”. (Kilde: Børsen)
Projektet ”CEO Superbrands 2013” er et samarbejde mellem Infomedia og Børsen. Analysen er foretaget af Infomedia og omfatter de seks største dagblade: BT, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Berlingske, Politiken og Børsen.
Med i analysen er topcheferne for de 25 danske virksomheder med størst omsætning (kilde: Børsen Top 1000), samt fem topchefer, der er udvalgt på baggrund af journalistiske kriterier.
Analysen inkluderer samtlige redaktionelle omtaler af alle topchefer i hele 2013. Hver artikel er gennemgået manuelt i forhold til artiklens vinkling af topchefen (som ikke altid er den samme som vinklingen af virksomheden), samt artiklens eventuelle beskrivelse af toplederens performance inden for i alt syv brand parametre: Økonomi, Strategi, Samfundsansvar, Innovation, Faglighed, Medarbejdere og Kommunikation. Den topleder, der scorer højt på alle parametre, udnævnes til årets ”CEO Superbrand”. (Kilde: Børsen)