23948sdkhjf

7-eleven satser med eget kaffebrand

7-Eleven sparker kampagne i gang, der skal booste salget af kædens nye kaffebrand, Caffè Rosso.
7-Eleven er med sine 195 butikker og udvalg af kaffe én af de største udbydere af kaffe ’to go’ i Danmark. Nu introducerer kæden sit eget kaffebrand, som kickstartes med en kampagne, hvor kunderne skal bedømme kvaliteten. Til gengæld kvitteres med gratis kaffe.

- Vi mener, at vores nye kaffe er den bedste på farten. Men skulle der slippe en dårlig kop kaffe ud fra en af vores butikker, så vil vi gerne vide det. Derfor involverer vi kunderne. Når det kommer til stykket, er kunden jo vores øverste chef og vigtigste anmelder, siger Bo Velling-Theisen, Marketingchef i 7-Eleven Danmark.

Kaffebedømmelserne foretages via 7-Elevens app, som løbende opdateres med alle de seneste anmeldelser – gode som mindre gode. På den måde kan kunderne se, hvilken 7-Eleven butik, der byder på den bedste kop kaffe.

Fem anmeldelser gir gratis kaffe
Alle kunder kan foretage en kaffebedømmelse via 7-Elevens app. Bedømmelsen skal være foretaget max to timer efter kaffekøbet og gøres ved at give 1-5 stjerner. Efter fem anmeldelser kvitterer 7-Eleven for indsatsen med en gratis kop kaffe. Ideen om at høre kunderne stammer fra Norge, hvor 7-Eleven i løbet af kort tid har fået mere end 40.000 bedømmelser af kædens nye kaffe.

Det samme håber 7-Eleven i Danmark at kunne opnå med introduktionen af kædens eget kaffe brand, Caffè Rosso.

- Vi har lavet en blindtest for at finde danskernes foretrukne kaffe og ud fra dette resultat, har vi fået professionelle baristaer til at udvælge og gennemteste kaffebønner, inden vi besluttede os for mørkristede arabicabønner fra Honduras og Peru. Det giver en rigtig god kop kaffe med eller uden mælk, fortæller Indkøbschef Morten Vedel.

Caffè Rosso bliver også solgt som hele og formalede kaffebønner i poser af 200 gram til at tage med hjem.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078