23948sdkhjf

Graasten vil sætte skub i pålægssalat-markedet

Virksomhedens klassiske salater får en overhaling der skal gøre dem mere indbydende overfor forbrugerne.
Graasten Salater har i 2013 arbejdet målrettet på en relancering af nogle af virksomhedens klassiske produkter. Det sker både med et redesign af emballagen og ændring af selve produkterne, der får mere fyld og pynt på toppen. Der skriver Graasten Salater i en pressemeddelelse.

- Tiden er moden til at revitalisere pålægssalatmarkedet med nytænkende initiativer med udgangspunkt i forbrugernes ønsker. Vi har allerede modtaget positiv opbakning fra den samlede danske detailhandel i forhold til relanceringen af vores pålægssalater, og det sætter vi stor pris på. Det understreger, at reel værdiskabende innovation er vejen frem i forhold til at revitalisere og vende volumen- og værdiudviklingen af pålægssalat-markedet, siger administrerende direktør Kristian Kornerup Jensen.

Ændringerne betyder fx, at den klassiske hønsesalat nu pyntes med baconstykker, tunsalaten med rød peberfrugt, karrysalaten med små syltede agurker, italiensk salat med små gulerødder og den finthakkede skinkesalat med purløg.

- Pålægssalater er et nydelsesprodukt, som ofte købes på impuls. Derfor har det også været væsentligt for os at nytænke salaternes æstetik med respekt for den traditionsrige, gode smag og samtidig synliggøre og fremhæve deres friskhed med pynt. På den måde skaber relanceringer mere værdi for handlen og for salatspiserne. Supermarkederne kan nu bedre se, hvad de sælger til deres kunder, og forbrugerne kan se, hvad de køber, siger Kristian Kornerup Jensen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078