23948sdkhjf

Ferrero sætter fokus på social ansvarlighed

Mange fødevarevirksomheder er for dårlige til at fortælle om deres CSR-strategi eller socialt ansvarlige projekter.
Onsdag afholdt Ferrero og den italienske ambassadør i Danmark et CSR-arrangement om internationale virksomheders ansvar og udfordringer i arbejdet med CSR hos den Italienske ambassadør.

Blandt gæsterne var blandt andre politikere, eksperter fra erhvervslivet og landets universiteter, DI Fødevarer og andre med interesse i CSR. Flere interessante pointer kom på bordet fra blandt andre Christian W. Larsen, redaktør på Markedsføring.

- Mange virksomheder tager et socialt ansvar, men de kommunikerer ikke om deres CSR-strategi eller projekter. Det er en skam. Selskabernes sociale ansvar fortæller nemlig en masse om virksomhedens værdier og er i særdeleshed noget, man kan være stolt af. Desuden vil jeg opfordre virksomheder til at være mere åbne omkring, hvordan CSR kan gavne virksomheden. Der er en sammenhæng, og der bør være en sammenhæng mellem virksomhedens CSR-initiativer og virksomheden selv, sagde Christian W Larsen.

Kvalitet begynder med råvarerne
Hos Ferrero bryster man sig af, at CSR har haft høj prioritet siden starten af 1960’erne. Og sådan er det fortsat, lød det onsdag fra virksomhedens skandinaviske direktør.

- Kvalitet begynder med råvarerne. Hos Ferrero bruger vi altid gode råvarer. For eksempel er vi stolte af, at al den kakao vi bruger, vil blive certificeret som 100 procent bæredygtigt inden år 2020, i dag har vi allerede nået 45 procent. Desuden vil al den palmeolie, vi bruger, være certificeret som 100 procent bæredygtig og segregeret i slutningen af 2014 – et helt år forud for den planlagte deadline. Samtidig blev al den kaffe, vi bruger, certificeret som 100 procent bæredygtigt i 2013, også forud for planen, sagde administrerende direktør Roberto Grasso fra Ferrero Scandinavia.

Ved CSR frokost-seminaret talte også Esben Rahbek Gjerdum Pedersen, professor fra Copenhagen Business School, om virksomheders nuværende og fremtidige CSR-tendenser, mens Danilo Festa, generaldirektør for det italienske Arbejds- og Socialministerium, fremlagde sine synspunkter om CSR i et nationalt perspektiv.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126