23948sdkhjf

Løgismose-kyllinger giver pris til Netto

Gastronomipris til Netto for at sælge ferske frilandskyllinger fra Løgismose i mere end 450 butikker på landsplan.
Netto modtager som første dagligvarekæde nogensinde hædersdiplom fra Det Danske Gastronomiske Akademi, fordi discountkæden gør førsteklasses fødevarer tilgængelige for hele befolkningen.

Hvert år uddeler Det Danske Gastronomiske Akademi en række hædersdiplomer til personer, der har gjort noget helt specielt for dansk gastronomi i året, der gik. I år går en af de prestigefulde belønninger til direktør for Netto Claus Juel-Jensen.

Hæderen udløses, fordi Netto sælger ferske frilandskyllinger fra Løgismose i sine mere end 450 butikker på landsplan. Ved at gøre kyllingerne tilgængelige i hele landet til en god pris gør Netto ifølge akademiet en indsats for bedre hverdagsmad til de danske forbrugere.

Det store klap på skulderen er direktør for Netto Claus Juel-Jensen meget stolt over.

- Vi er enormt glade for at være den første danske dagligvarekæde, der modtager hædersdiplomet. Det bekræfter, at man som discountkæde sagtens kan give kunderne lave priser hver dag uden at give køb på kvaliteten. Det er Løgismose og vores salg af økologiske varer, hvor vi er størst i Danmark, et par gode eksempler på, siger han.

Hos Det Danske Gastronomiske Akademi ser formanden for akademiets diplomudvalg, Claus Tingstrøm, Netto som et eksempel på en positiv udvikling i dagligvarehandlen.

- Vi hylder både en plejehjemsforstander og en Netto-direktør for at gøre en indsats for bedre hverdagsmad. Det var utænkeligt for 20 år siden. Der var der simpelthen en anden gastronomisk dagsorden i dagligvarehandlen og i plejehjemskøkkenerne, siger han.

Foruden hædersdiplomet til Netto uddeler Det Danske Gastronomiske Akademi også seks andre diplomer, der går til vidt forskellige modtagere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.066