Ny flagskibsbutik skal skabe tættere leverandørsamarbejde
Den nye Irma Axelborg har et tæt samarbejde med Landbrug & Fødevarer og sine leverandører, og vil i praksis fungere som rugekasse for nye produkter.
Irma kalder selv butikken for fremtidens supermarked, og man kan blandt andet opleve en afkølet walk in oste-afdeling med et stort udvalg af specialoste, en frugt- og grøntafdeling med særlig fokus på årstidens råvarer og økologi, betjent slagterafdeling og et udvidet brødsortiment i samarbejde med Reinh van Hauen.
- De ting, vi altid gør os umage med i Irma, bliver vi endnu bedre til i Irma Axelborg. Her vil altid være mulighed for inspiration, både til nye madoplevelser, men også til at få mere at vide om, hvordan vi arbejder med økologi, dyrevelfærd og ansvarlighed, fortæller Irmas kædedirektør Jesper Uggerhøj.
Tæt parløb med leverandørerne
Den nye Irma har et samarbejde med Landbrug & Fødevarer, og kunderne vil helt konkret kunne opleve det tætte parløb mellem leverandørerne i landbruget og Irma. Ifølge Søren Gade skal Irma Axelborg bruges til at vise kunderne nye sider af landbruget.
- Vi vil gerne bruge det som en rugekasse, hvor vi kan præsentere kunderne for nogle nye produkter, som de senere kan finde på hylderne i Irma og andre fødevarebutikker. Vi er glade for, at mindre danske producenter får endnu en mulighed for at præsentere deres varer. Irma Axelborg bliver omdrejningspunkt for kvalitet, madglæde og innovation, og derfor var samarbejdet med Irma nærliggende, siger adm. direktør Søren Gade, Landbrug & Fødevarer.
- Vores kunder får mulighed for at møde nogle af de mindre producenter, vi arbejder sammen med. Mange af Irmas leverandører er ildsjæle, vi har arbejdet tæt sammen med i årtier, og som brænder for det, de laver. Dem er vi stolte af, og det er en historie, vi gerne vil dele med vores kunder, supplerer Jesper Uggerhøj.