23948sdkhjf

Hans Just henter vækst uden for Danmark

Vin- og spiritusgrossisten har det svært i Danmark, men til gengæld går salget til vores nabolande godt.
I det seneste regnskabsår er omsætningen i Hans Just vokset med 4 procent til 1,1 milliarder kroner, og bundlinjen lander et overskud på 97,3 millioner kroner. Det er det bedste regnskab i virksomhedens 147-årige historie, og det på trods af, at Hans Just opererer i et meget konkurrencepræget marked. Det skriver Børsen i dag.

- Det danske marked er meget svært, og vores vækst kommer primært fra Norge og Sverige. Det er der, vi ubetinget ser de største vækstrater, kommenterer administrerende direktør, Thomas Just Karberg, overfor avisen.

Hans Just har eneret på salg af mærkevarene Jägermeister, Campari og Glenfiddich i Norden. I år kunne virksomheden føje likørbrandet Rémy Cointreau til porteføljen som følge af et samarbejde med læskedrikgiganten Dr. Pepper Snapple Group. Nu ser porteføljen ud som den skal og fremtidig vækst skal hentes via målrettet markedsføring af de kendte brands, forklarer direktøren.

For 2014 forventer Thomas Just Karberg fortsat udfordringer i Danmark og Norden generelt, men håber på at nå et resultat på niveau med i år eller marginalt under.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063