Svensk detailkæde har solgt sit sidste buræg
Willys i Sverige har øget salget af økologiske æg med 24 procent og har sagt farvel til buræg. En del af en bæredygtighedsstrategi.
Det skriver detailkoncernen på sin hjemmeside.
Beslutningen er taget i samarbejde med leverandører, som har omstillet sig til fritgående systemer. Hidtil i 2014 er salget af økologiske æg i Willys øget med 24 procent.
- Vi har fået en utrolig positiv respons fra vores kunder efter beslutningen. Vi mærker, at det er et spørgsmål, som engagerer, siger Thomas Evertsson, direktør hos Willys.
Beslutningen om at bandlyse buræg er ifølge koncernen et led i en bæredygtighedsstrategi, som blandet andet også omfatter, at man ikke vil sælge fisk eller skaldyr, som optræder på WWF’s såkaldte røde liste.
Fra 1. januar 2015 er det også slut med buræg i svenske Coop-butikker.