7-eleven vil have små leverandører
Sammen med Cofoco har 7-Eleven udviklet en ny sandwich med frilandsgris og æg fra fritgående høns. Den dyrevenlige sandwich er en del af 7-elevens strategi om at samarbejde med små fødevareleverandører.
- Vores satsning på økologi, dyrevelfærd og sundere alternativer er blevet rigtig godt modtaget af kunderne. Vi oplever, at kunderne i stigende grad efterspørger varer, hvor smag, friskhed og kvalitet er i højsædet. Som markedsleder på convenience i Danmark, ser vi det som vores opgave at gå forrest i vejen mod et sundere udvalg på hylderne, siger indkøbschef i 7-Eleven, Morten Vedel.
Mere friland og økologi på vej
Den nye sandwich med frilandsgris og frilandsæg er bare ét produkt i rækken af økologiske nyheder, som 7-Eleven det seneste år har sat på hylderne. Også en masse økologiske varer som kager, müsliboller, pølsehorn med økopølse fra Hanegal og brød bagt på ølandshvede fra Aurion og økologisk grød to go fra GRØD og Aurion, har alle fundet vej til butikkerne i 2014.
Og der er mere dyrevelfærd på vej. Allerede til foråret kommer en pølse på 100 % frilandskød, og også den vil være anbefalet af Dyrenes Beskyttelse.
God samvittighed på farten
Den tid, hvor mad på farten ofte var forbundet med dårlig samvittighed, ser ud til at være forbi, og hos Dyrenes Beskyttelse glæder man sig over, at 7-Eleven vælger at udvide sortimentet, så det er muligt at vælge mellem konventionelle produkter og produkter med god dyrevelfærd.
- Det er meget positivt, at 7-Eleven vælger at sælge en sandwich med frilandskød og æg fra fritgående høns. Det betyder, at forbrugerne får mulighed for at vælge et produkt med høj dyrevelfærd, og det synes vi naturligvis er meget glædeligt. Jo flere, der vælger produkter med høj dyrevelfærd, jo bedre forhold får dyrene ude i landbruget, siger Britta Riis, direktør i Dyrenes Beskyttelse.