23948sdkhjf

Økologisk mælkesatsning fra Coca-Cola

Sodavandskoncernen lancerer en ny dyr premium mælk, der skal være med til at genskabe mælken på det amerikanske marked og kompensere for det faldende sodavandssalg.
Coca-Colas nye mælkesatsning Fairlife rammer snart det amerikanske marked. Målet er at genskabe mælk, lyder det fra sodavandsgiganten ifølge Jyllandsposten.

- Det er dybest set premium-mælk. Vores ambition er simpelthen at genskabe mælk, sagde chefen for Coca-Colas nordamerikanske division, Sandy Douglas, ved en pressekonference sidste uge.

Mælken er økologisk, indeholder ikke laktose, men 50 procent mere protein og kalcium, 30 procent mindre sukker og så bliver den filtreret ved hjælp af en ny patenteret filtreringsmetode, ultrafiltering.

Coca-Cola forsøger med mælken at skabe nyt i en verden, der længe har stået stille, samtidig med at man forsøger at kompensere for det faldende sodavandssalg.

Sandy Douglas fortalte på pressekonferencen, at der er investeret solidt i den nye mælkelinje, der er virksomhedens første skridt ind i mejerisektoren.

Hvorvidt Fairlife kommer til Danmark er endnu uvist.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062