23948sdkhjf

Rynkeby betaler seks millioner for at passere Storebælt

Fynske firmaer blæser til kamp mod broafgifter
Rynkeby Foods bruger hvert år seks millioner kroner på at sende juice over Storebæltsbroen. Det betyder, at gevinsten på at sælge en liter juice i København er betydeligt mindre end i Aarhus, skriver Fyens Stiftstidende.

Broudgifterne hos Rynkeby Foods og en række andre fynske virksomheder har nu fået virksomhederne og organisationen Fynsk Erhverv til for alvor at gå ind i kampen mod broafgiften på Storebælt.


Sagligt grundlag

Ifølge avisen har erhvervsorganisationen hyret et rådgivende ingeniørfirma til at beregne de samfundsøkonomiske konsekvenser ved at sætte taksten ned på Storebæltsbroen eller helt fjerne afgiften.

- Brotaksten er en barriere, og vi tror på, at væksten kan øges ved at fjerne den. Men i stedet for kun at tro vil vi have lavet en analyse, der på et sagligt grundlag kan belyse konsekvensen af ingen eller lavere broafgift. Det gør vi for at kunne klæde politikerne på til at træffe kvalificerede beslutninger, siger formanden for Fynsk Erhverv, Finn Buus Nielsen, til Fyens Stiftstidende.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.833