23948sdkhjf

Coop: Frisk fisk skal være unik mærkevare

Kæden indgår partnerskab med Thorupstrand Kystfiskerlaug
Med en vision om at skabe en unik mærkevare inden for frisk fisk går Coop nu i partnerskab med Thorupstrand Kystfiskerlaug.

Målet er, at lauget skal udvikle sig til et fyrtårn blandt Coops leverandører på linie med eksempelvis Thise Mejeri, der på 20 år er gået fra en omsætning omkring 10 millioner kroner til over 500 millioner kroner.

Thorupstrand er Nordeuropas største kystlandingsplads. I dag bliver fiskerbådene stadig trukket op på stranden, og besøgende kan følge aktiviteterne helt tæt på. Fiskersamfundet i Thorupstrands nordjyske klitter er en andelsorganiseret forretning, hvor fiskerne i fællesskab vil sikre danskerne bæredygtigt fangede, havfriske fisk.

- For Thorupstrand er partnerskabet med Coop en milepæl for arbejdet med at sikre kystlandingspladsen mulighed for lynhurtigt at sende Jammerbugtens velsmagende fisk ud til Coops kunder, konstaterer Thomas Højrup, formand for Thorupstrand Kystfiskerlaug, i en pressemeddelelse fra Coop.

- Stort potentiale

Kystfiskerlauget består af godt 20 familier, der er gået sammen i et kooperativt selskab. Deres både ligger ikke i havn, men trækkes op på stranden i det nordvestlige Jylland. De opererer med et ekstremt lavt energiforbrug, fordi fiskerlejet et placeret tæt på fiskepladserne på havet.

- Vi ser stort potentiale i at udvikle samarbejdet, som en del af vores nye madagenda, hvor vi ønsker at fremelske mange nye leverandører og skifte 25 procent af vores sortiment ud med nye, unikke varer, siger kategorigruppechef Esben Meier, Coop.

Foreløbig er der indgået en samarbejdsaftale, som vil betyde, at de første varer kommer i butikkerne i år. I takt med, at der kommer større mængder, skal det udvikle sig til at blive et af Danmarks største mærker inden for fisk, lyder meldingen fra Coop.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078