23948sdkhjf

Investeringer koster hos Lakrids-kongen

Lakrids by Johan Bülow fremtidssikrer sit produkt
2014 har været præget af investeringer både i etablering af udenlandske selskaber, redesign af emballagen, introduktionen af økologiske produkter og den konstante jagt på de gode råvarer. Det har kostet lidt på bundlinjen hos Lakrids by Johan Bülow, mens Bruttoresultatet er øget med godt 4,6 mio. kr.

Selskabets opgørelse over 2014 viser et overskud på 8,5 mio. kr. og et bruttoresultat på 49,7 mio. kr. Førstnævnte er en tilbagegang fra 2013 på 1,5 mio. kr., mens sidstnævnte er en fremgang på 4,6 mio. kr.

Alt i alt en tilfredsstillende udvikling, lyder det fra ledelsen.

2014 var ellers præget af et voldsomt fokus på at etablere Lakrids by Johan Bülow i udlandet. Der er i 2014 stiftet 2 udenlandske datterselskaber i hhv. Norge og Tyskland. Det er ledelsens forventning at Lakrids by Johan Bülow er selvfinansierende i opbygningen af egne butikker i udlandet.

Samtidig har virksomheden i 2014 haft større omkostninger for at sikre, at selskabets produkter fortsat er af god kvalitet, i godt design samt en god oplevelse. Det har man blandt gjort ved at redesigne lakrids-produkternes emballage. Virksomheden har endvidere i 2014 introduceret økologiske produkter til sortimentet i 2015.

Altsammen investeringer der skal være med til at sikre Lakrids by Johan Bülow på den lange bane.

Ledelsen forventer fortsat vækst i bruttofortjenesten på mellem 20-25% i 2015. Dette skal ske gennem eksport og en stærkere positionering på det danske marked. Den fortsatte vækst forventes at have en positiv indvirkning på selskabets overskud i 2015.

Regnskab 2014


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08