Større bredde i emballagen
Produktudvikling har banet vejen til nye kundegrupper for emballagevirksomheden Hannels Industrier A/S. De leverer i dag emballage til et bredt kundesegment, der blandt andet tæller Cheminova, Danisco og Novozymes.
Via arbejde med produktudvikling og satsning på design er det lykkedes Herning-virksomheden at skabe en stor bredde i sit produktprogram, så det i dag spænder over store ståltromler til meget små plastflasker på 100 milliliter.
- Vi havde et godt omsætningsår. Det hænger selvfølgelig også sammen med, at det generelt gik godt for vore kunder. Nu er man så begyndt at tale om, at det måske ikke længere går så godt, men vi ligger på nuværende tidspunkt over vores salgsbudget. Det er naturligvis umuligt at forudsige, hvad der kan ske om to år, men vi tror på, det er muligt at opnå et endnu bedre resultat i år. Desuden er der det at sige, at vi jo i dag har en meget bred kundeportefølje, så selv om det måske går tilbage i én branche, kan det jo sagtens gå frem for en anden, siger direktør Knud Engedal til ErhvervsBladet.
Hannels Industrier A/S oplyser endvidere i selskabets årsregnskab, at de i det forgange år har investeret massivt i nye maskiner og en generel rationalisering af produktionen for at være rustet til fremtidens udfordringer.