23948sdkhjf

Gourmetbryggeriet sikrer vækst på luksusdåseøl

Gourmetbryggeriet er snart ikke længere et mikrobryggeri. En enorm interesse for virksomhedens nylancerede dåseøl sikrer en tredjedel af omsætningen.
En luksusdåseøl baner vejen for vækst hos Gourmetbryggeriet. Alene i første kvartal af 2008 udgjorde salget af dåseøllene en tredjedel af periodens omsætning, der var på lige over 10 mio. kroner. Det skriver Berlingske Business.

- Der er en stigende efterspørgsel på dåser, og det er helt klart en af fremtidens emballageformer. Dåsemarkedet vokser markant, og samtidig sker der en konsolidering i priserne, hvilket gavner os. Især sommermånederne kan blive rigtigt gode, siger stifter og storaktionær, Lars Dietrichsen til business.dk.

Dåseøllene bliver solgt i en række af landets største dagligvarekæder og som noget ganske nyt sælger Gourmetbryggeriet sin nye dåseøl til en række restauranter og cafeer.

Kilde: Berlingske Business

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078