23948sdkhjf

Food from Denmark giver den gas i USA

Dyre, danske varer skal sælges via eksportfremstød på Fancy Food Show i New York
Skanderborg-virksomheden Food from Danmark, der hjælper danske fødevarefirmaer med at markedsføre deres varer i udlandet, er nu i gang med at forberede en erobring af New York og den amerikanske østkyst.

Food from Denmark har tidligere haft succes med at arrangere fælles eksportfremstød på PLMA-messen i Chicago, og nu fortsætter fokuseringen på det amerikanske marked med en fælles udstilling på Fancy Food Show i New York i dagene 26.-28. juni næste år. Det er en af USA's mest kendte messer med fokus på specialprodukter fra fødevareindustrien.

- Pivspændende

- USA er et pivspændende marked, som man for en fornuftig investering kan få adgang til i løbet af 12-24 måneder. De ideelle fødevarer at markedsføre i USA er dyre kvalitetsfødevarer med en historie i bagagen. Amerikanerne elsker den her storytelling, og vi kan ikke være med på discountområdet, siger Food from Denmarks salgsdirektør, Karsten Nielsen, til Food Supply.

- Det amerikanske marked har fortsat stor fokus på brands og specialprodukter - modsat det europæiske marked , hvor private labels har indtaget mere og mere plads i forbrugernes bevidsthed, tilføjer han.

Fortrop i november

Projektet henvender sig til alle danske fødevareproducenter, som ønsker at rette fokus mod USA. Food from Denmark er i gang med at samle en virksomhedsgruppe af både konventionelle og økologiske producenter, og Karsten Nielsen regner med, at 8-10 danske virksomheder kommer med på messe-turen.

En mindre virksomhedsgruppe tager sammen med Food from Denmark til New York i november for at tage de første skridt til at bringe flere danske produkter til USA.

- De skal over og møde importører og distributører og tage pulsen, så de virker mere professionelle, når de kommer på messen. Det virker selvfølgelig altid godt, hvis man på forhånd ved noget om, hvilke butikker og kæder der er på markedet, nævner Karsten Nielsen.

Honningproducent er i gang

Blandt de virksomheder, Food from Denmark hidtil har hjulpet med at få en fod inden for i USA, er honningproducenten Jakobsens A/S.

- De deltog på PLMA Chicago i 2013 og 2014 og er i gang med eksport til USA, hvor specielt deres chokoladehonning har fået succes. Det er lige den type produkter fra firmaer som Jakobsens, det amerikanske marked efterspørger: Høj kvalitet, innovativt og flot indpakning. Sådanne produkter kan få stor succes i USA, siger Food from Denmark-direktøren.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078