Svensker skal lære danskere at elske kaffekapsler
Ny Nespresso-chef vil blandt andet lave pop-up-butikker
34-årige Fredrik Nilsson har netop overtaget ansvaret for Nespresso i Danmark, og fra Nestlé Danmarks hovedkvarter i Ørestad skal han få flere danskere til at tage det kapselbaserede kaffesystem til sig.
- Tættere på forbrugerne
Han kommer med flere idéer, som skal prøves af. En af dem er pop-up-shops. Butikker, der opstår for en kort periode for så at forsvinde igen.
Den første Nespresso pop-up-butik åbner i butikscenteret Fields på Amager i næste måned. I forvejen har Nespresso egne butikker i København, Lyngby og Aarhus samt salg af kapsler og maskiner via 30 samarbejdspartnere.
- Pop-up-formatet giver os mulighed for at prøve nogle ting af og komme tættere på forbrugerne i et udvalgt område, som vi ikke tidligere har haft mulighed for, siger Fredrik Nilsson til Børsen.