Castello-oste får birolle i Hollywood-film
Arla vil have hele verden til at spise Castello-oste og benytter sig derfor af produktplacering i ny strategi.
Derfor har de indgået en aftale med Hollywood-selskabet The Weinstein Company om at placere ostene i den amerikanske film "Burnt".
- Det er en ny måde for os komme i kontakt med nye forbrugere på en mere naturlig måde, siger Francesco Leone, der er vicedirektør i Arla Foods og globalt ansvarlig for Castello-varemærket.
Produktplacering fungerer ved, at et kommercielt brand betaler for at få sit produkt placeret i for eksempel en film eller en tv-serie, uden tv-seeren er klar over, at der er tale om reklame.
Et eksempel på dette er i den danske tv-serie "Rejseholdet", hvor alle kører rundt i biler fra Nissan.
Netop den form for reklame er ganske effektiv, siger Jakob Olsen, der er broadcast director i mediebureauet IUM.
- Vi anbefaler altid product placement (det engelske udtryk, red) til vores kunder, hvis det virker naturligt, og hvis det passer ind i en kontekst, siger han.
"Burnt" handler om en kok (Bradley Cooper, red), som ødelægger sin karriere med stoffer, men så beslutter han sig for at ændre sit liv og starter en gourmetrestaurant.
Madtemaet passede perfekt ind i Castellos brand, fortæller Francesco Leone.
- Vi kontaktede filmselskabet allerede for to år siden, da vi hørte, den her film var på vej, fordi hele filmens tema er helt i linje med Castellos brand, siger han.
Jacob Olsen vurderer, at produktplacering-strategien kan vise sig at være en stor gevinst for Arla.
- Det har en kæmpe betydning for Arla at få promoveret deres brand i en amerikansk blockbuster-film, siger han.
/ritzau/