23948sdkhjf

Bakkedal sætter Thy på Danmarkskortet

Dragsbæk har brugt næsten tre år på at finpudse tv-reklameunivers
Når det smørbare blandingsprodukt Bakkedal netop nu bliver markedsført med tv-reklamer i stor stil, så er det ikke noget, producenten, Dragsbæk i Thy, er kommet sovende til.

Bag kampagnen "Fra os i Thy" ligger næsten tre års arbejde med research, kiggen indad og en række forskellige koncepter, der er blevet vendt og drejet.

- Vi har været mere end almindeligt grundige i udviklingen af universet, fordi vi ville ramme den helt rigtige nerve. Når man bruger Thy i sit univers, så forpligter det. Eksempelvis er det essentielt, at medarbejderne og beboerne i området oplever, at det føles rigtigt. Det skal være autentisk med et glimt i øjet, siger Dragsbæks marketingchef, Michael Pilgaard.

Konceptet tager udgangspunkt i brandets ophav i Thy, som er kendt for Vesterhavet, grundighed, et fantastisk landskab og et sindelag præget af eftertanke.

Flere film er på vej

I filmene er der scener, hvor Thys bakkede vesterhavslyng bliver vist sammen med en ung kvinde, der er ude at løbe i klitterne – det oversættes til et "Fitnesscenter i Thy". Og en surfer, der ligger og venter på den helt rigtige bølge,får overskriften "Meditation i Thy".

Alle medvirkende i filmene er lokale fra Thy, og scenerne fra Thy er alene pakket ind i reallyd, for eksempel havets brusen og vinden i marehalmen. Ingen hurtige klip, en masse snak eller musik.

Optagelserne i Thy strakte sig over en lille uge, og scener er der nok af. Allerede nu har Bakkedal mange scener klar til fremtidige film, hvor Bakkedal giver sin særlige udlægning af vækkeure, fyraften, parkeringspladser og myldretid.

De to første Bakkedal-film kan ses her:
Vækkeur: https://www.youtube.com/watch?v=LJ8oSEhb...
Trafikprop: https://www.youtube.com/watch?v=SNSNwqJO...

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.083