23948sdkhjf

Private labels på kraftig fremmarch

Kæder jagter milliardvækst i egne mærker
Mærkevarerne er under et fortsat og stigende pres i de danske kæder, som sælger flere og flere varer i deres egne mærker - private labels.

Danskerne købte sidste år varer i mærker som Coops Änglamark og Dansk Supermarkeds Budget for et rekordhøjt beløb på cirka 28 milliarder kroner ud af et samlet marked på 110 milliarder, skriver Dansk Handelsblad.

Men ifølge en helt ny analyse fra trendforsknings- og konsulentvirksomheden Pej Gruppen vil der blive lagt flere private label-milliarder til i de kommende år.

- Et meget højt niveau

Ifølge analysen arbejder et massivt flertal af de indkøbsansvarlige i kæderne - 71 procent. - ud fra konkrete målsætninger om en omsætningsvækst på deres egne varer de næste tre år på over 11 procent - og en tredjedel går efter at øge omsætningen med over 21 procent.

- Det er et meget højt niveau. Det er sjældent, at dagligvarekæderne har så ambitiøse planer i deres strategier som her, siger Susanne Juhl, som er projektchef og konsulent i Pej Gruppen, til Dansk Handelsblad.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11