23948sdkhjf

Fødevarebranchen får sin egen jobportal

Foodjob Danmark satser nu på mere end toppen af poppen
Fødevarebranchen i Danmark får nu sin helt egen jobportal med navnet yourfoodjob.dk.

Portalen er oprettet af rekrutteringsvirksomheden Foodjob Danmark i samarbejde med en tilsvarende engelsk portal, yourfoodjob.com, der har over 70.000 besøgende hver måned.

- I Foodjob Danmark har vi hidtil koncentreret os om at headhunte ledere og specialister, altså toppen af poppen. Men der er et bredere behov, og den nye portal handler om alle jobs i fødevarebranchen, siger direktør Mads Kinch Clemmensen.

Han peger på, at portalen også skal være med til at få de unges øjne op for, at fødevarebranchen er attraktiv.

Imageproblem

- Branchen har et imageproblem, og de unge vælger os ofte fra, fordi de tænker, at det er noget med et hårnet ved et produktionsbånd. Der er også brug for medarbejdere med hårnet, men de skal have højere og højere uddannelse, og det skal vi gerne have gjort folk opmærksomme på, nævner direktøren.

Den nye portal, der for alvor går i luften i denne uge, har til at begynde med godt 20 ledige jobs at byde på fra virksomheder som Løgismose, Chr. Hansen og Arla, men potentialet er meget større, er Mads Kinch Clemmensen sikker på.

- Vi skulle gerne være oppe på 500-600 jobs om et år. Der er 120.000-150.000 jobs i fødevarebranchen i Danmark, og en "turnover" på cirka 10 procent om året, Det betyder, at der er 10.-15.000 ledige jobs hvert år, og vi tror, vi kan få en betydelig markedsandel, konstaterer han.

- Hidtil har det været enormt svært at få et overblik over jobmulighederne, og vi vil gerne være en slags Jobindex for fødevarebranchen, tilføjer han.

Mads Kinch Clemmensen stiftede Foodjob Danmark i 2011. Virksomheden har adresse i Agro Food Park i Aarhus.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156