Coop satser stort på take-away
Vil åbne 400 nye afdelinger for at få del i milliardmarked
I en ambitiøs satsning, som Coop selv kalder en "revolution for danskernes mad", gør virksomheden klar til at åbne 400 nye afdelinger i Kvickly, SuperBrugsen og Irma.
- Forbrugerne har flyttet indkøb fra supermarkederne til take-away og færdigmad for omkring 10 milliarder kroner. Den udvikling vil vi vende. Vi har et madmanifest, Sammen om Bedre Mad, og vil som en del af det komme med nye varer, der gør hverdagen nemmere og bedre for flere, konstaterer Coop-koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg i en pressemeddelelse.
I løbet af de kommende måneder får kunderne i Kvickly, SuperBrugsen og Irma en ny afdeling, der kan spare dem for tid til den daglige madlavning.
- I dag er det kun kunderne i de største byer, der kan vælge nem mad af høj kvalitet. Med vores initiativ vil vi bringe det ud til hele Danmark, så alle til en rimelig pris kan få aftensmad, der både er nem, sund og velsmagende, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.
60-80 måltidsløsninger
Hver af de 400 butikkerfår et såkaldt ”C Måltidsmarked”, som omfatter mellem 60 og 80 måltidsløsninger. Det er begyndelsen på Coops hidtil største satsning på god og nem mad, og projektet ventes at blive udvidet med flere varer og nye løsninger.
I samarbejde med blandt andre Meyers, Cofoco, Hanegal og egne slagtermestre har Coop gennem det seneste år arbejdet på at udvikle et helt nyt koncept, hvor kunderne kan få kvalitetsmad, der er lige til at sætte på middagsbordet. Allerede i det første år forventer Coop at sælge for over to milliarder kroner af disse varer.
- Vi har gennemført undersøgelser af, hvad vores kunder ønsker fra os de kommende år, og svaret er klart: Løsninger, der hjælper os til at spare tid i en travl hverdag. Vores svar på dette er C Måltidsmarked, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.
De første 70 butikker åbner i løbet af de kommende tre uger, og i begyndelsen af marts er der efter planen åbnet C Måltidsmarkeder i alle 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Irma.