23948sdkhjf

Madspilds-koncept rykker i stor stil

Too Good To Go bliver rost til skyerne og storhitter som app
På bare to måneder er tre unge iværksættere lykkedes med at blive en kæmpesucces, når det handler om at undgå madspild.

Thomas Bjørn Momsen, Stian Haanes og Klaus Bagge Pedersens koncept med navnet Too Good To Go gør det muligt for alle og enhver at købe overskydende mad fra restauranter for ned til 20 kroner for et måltid. Typisk mad, som kort før lukketid er i fare for at blive smidt ud.

Siden konceptets hjemmeside gik i luften for cirka to måneder siden er antallet af tilmeldte restauranter vokset til over 130 - og Too Good To Go har været med til at undgå, at cirka 15 ton mad blev smidt ud, fortæller iværksætterne.

Nu har firmaet så også lanceret en gratis app, der gør det endnu lettere for folk med en smartphone at finde ud af, hvor de billige måltider er hvornår. Den er blevet ualmindeligt godt modtaget: I løbet af den første dag har langt over 12.000 downloadet Too Good To Go's app, som ligger nummer et på app-hitlisten i kategorien "mad" og nummer seks generelt.

Ros fra Martin Thorborg

Projektet får i det hele taget masser af positiv omtale og bliver rost til skyerne på både Facebook og Trustpilot.

Ikke mindst et af de rosende Facebook-opslag er folkene bag Too Good To Go ualmindeligt stolte af: Iværksætterguruen Martin Thorborg har således delt konceptet på sin Facebook-side med ordene "Sgu en sympatisk idé!"

- Det er superfedt, og vi var vildt glade, da vi så det. Martin Thorborg er jo et stort forbillede for iværksættere, konstaterer Stian Haanes.

- Også Selina Juul bakker op. Hun hjælper os med gode råd og info om madspild, supplerer Thomas Bjørn Momsen med henvisning til Danmarks internationalt kendte madspilds-ekspert.

På vej til Tyskland og Frankrig

Foranlediget af succesen i Danmark er Too Good To Go på vej til at indtage både Tyskland og Frankrig.

- I Tyskland har vi indtil videre aftaler med 30 restauranter, og vi er også klar til at gå i gang med at lave aftaler i Frankrig. Vi går dog først i luften med det, når der er omkring 100 tilmeldte, fortæller iværksætterne, der bruger stort set al deres vågne tid på projektet.

De arbejder således også benhårdt på at skaffe flere tilmeldte i Danmark, hvor Too Good To Good dels er i gang med at få bagerbutikker med, dels er i dialog med nogle af de helt store kæder som Lagkagehuset og Baresso.

- Det er ikke sikkert, at vi kan få alle de store kæder med - men i hvert fald nogle af dem, fastslår Thomas Bjørn Momsen.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11