23948sdkhjf

Royal Unibrew opruster i kampen om økologisk øl

Bryggeriet klar med økologisk classic, som skal distancere konkurrenterne
Den støt stigende efterspørgsel på økologisk øl får nu det danske bryggeri Royal Unibrew til at udvide sortimentet med en Royal Økologisk Classic. Lanceringen sker i slutningen af januar, og den sikrer Royal Unibrew en position som firstmover inden for økologisk øl blandt de store bryggerier i Danmark, konstaterer bryggeriet i en pressemeddelelse.

Sidste år sendte Royal Unibrew en økologisk pilsner i handlen, og salget er ifølge bryggeriet gået rigtig godt - så godt, at Royal Økologisk Pilsner i 33 cl-dåser blev det bedst sælgende økologiske ølprodukt i Danmark.

- Vi er stolte

- I 2015 oplevede vi, at markedet for økologisk øl er i en gunstig udvikling, og det er min klare forventning, at denne udvikling vil fortsætte i år. Vi er stolte af, at Royal Økologisk Pilsner er blevet modtaget så fint, og lanceringen af vores økologiske Classic skal yderligere cementere vores stærke position på dette marked, siger Kasper Ryttersgaard Jacobsen, salgsdirektør hos Royal Unibrew.

Royal Unibrew er det første større bryggeri, der sender en økologisk Classic på gaden. Bryggeriet forventer skarp konkurrence inden for økologi og glæder sig ifølge salgsdirektøren over med den nye lancering igen at komme før de nærmeste konkurrenter.

Royal Økologisk Classic indeholder 4,8 procent alkohol.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125