23948sdkhjf

Øko-salget buldrer frem i Carlsberg

Tuborg Rå en stor succes på ganske få måneder
Salget af Tuborg Rå er steget med 27 procent på kun tre måneder, og øko-bajeren opnåede i 2015 den største omsætning blandt de økologiske konkurrenter. Det viser nye tal fra analysehuset Nielsen.

- Tuborg Rå har været en stor succes for os. Vi har set en rigtig flot vækst, siden vi lancerede den, siger Carlsbergs innovationsdirektør, Pernille Arnt, til FødevareWatch.

I alt har den ufiltrerede øko-bajer omsat for 4,9 millioner kroner. Tallene dækker udelukkende detailhandlen, hvor størstedelen af salget sker.

Mens det samlede ølsalg gik tilbage med 1 procent fra januar til oktober i 2015 sammenholdt med samme periode i 2014, steg salget af økologisk øl med 19 procent. Det økologiske ølmarked udgør dog fortsat kun en andel på omkring 1,5 procent af det samlede ølmarked på cirka tre milliarder kroner, oplyser Carlsberg.

- Successen med Tuborg Rå illustrerer, at den økologiske øl er inde i en opadgående trend blandt øldrikkerne, men Tuborg Rå skal ikke kun konkurrere på det økologiske marked. Målet var, at øllen skulle tage fem procent af det segment, vi kalder for Classic - det definerer vi som en øl, der kan lidt mere end en almindelig pilsner, siger Pernille Arnt, der fortæller, at man efter fire måneder på markedet har opnået 4,8 procent.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109