Navnekrig: Baresso kræver millionerstatning fra lillebror
Baresso har slæbt kaffebaren Resso i retten for at krænke kædens navn
Storkæden mener, at Resso-kaffebaren med sit navn krænker varemærket Baresso, fordi kunderne ikke kan kende forskel. Derfor skal Resso skifte navn og betale en erstatning på 1,1 million kroner, kræver Baresso.
I næste uge tørner parterne sammen i Sø- og Handelsretten.
- I bund og grund mener Baresso, at de ejer de sidste fem bogstaver i en espresso. Der er vi fuldstændigt uenige, siger Klaus Løvgreen, medejer og direktør i Resso, til Finans.
Baresso med det karakteristiske bordeauxfarvede logo blev stiftet i 2000 og har i dag 35 butikker på landsplan. Til sammenligning åbnede Klaus Løvgreen den første Resso-butik i 2012 i Torvehallerne i København, og han har i dag blot to butikker i sin kæde.