Rynkeby Foods kæmper med forbrugerne
Stigende råvarepriser og et ændret forbrugsmønstre presser saft- og juiceproducenten Rynkeby Foods A/S. I 2008 er der udsigter til øget konkurrence på markedet og selskabet sætter derfor fokus på produkt- og markedsudvikling for at styrke egne brands.
Forbruget af saft og juice har været faldende i 2007, hvilket Rynkeby Foods tilskriver de højere forbrugerpriser, forårsaget af de stigende råvarepriser, samt ændrede indkøbsmønstre.
Produktionsomkostningerne har i 2007 været belastet af omkostninger af tilkøbte ejendomme, der er erhvervet med udsigter til planlagt produktionsudvidelse i 2008. Efter Arla Foods overførte koncernens svenske juiceproduktion til Rynkeby Foods i Ringe er der planlagte markante udvidelser, der forventes afsluttet i årets første halvår.
Rynkeby Foods venter også at det danske marked for juice og frugtdrikke viger i 2008, hvorfor der sættes ind med ekstra kræfter på produktudvikling og konkurrencedygtighed.
Ledelsen venter på denne baggrund et bedre resultat for 2008.
Kilde: Rynkeby Foods A/S