23948sdkhjf

Rynkeby Foods kæmper med forbrugerne

Stigende råvarepriser og et ændret forbrugsmønstre presser saft- og juiceproducenten Rynkeby Foods A/S. I 2008 er der udsigter til øget konkurrence på markedet og selskabet sætter derfor fokus på produkt- og markedsudvikling for at styrke egne brands.
Rynkeby Foods er kommet ud af 2007 med et resultat før skat på 33,1 mio. kr. mod 25,6 mio. kr. i 2006. Omsætningen steg til godt 684 mio. kr. fra knap 647 mio. kr. året før. Ledelsen er, omstændigehderne taget i betragtning, tilfredse, står der i regnskabsmeddelelsen.

Forbruget af saft og juice har været faldende i 2007, hvilket Rynkeby Foods tilskriver de højere forbrugerpriser, forårsaget af de stigende råvarepriser, samt ændrede indkøbsmønstre.

Produktionsomkostningerne har i 2007 været belastet af omkostninger af tilkøbte ejendomme, der er erhvervet med udsigter til planlagt produktionsudvidelse i 2008. Efter Arla Foods overførte koncernens svenske juiceproduktion til Rynkeby Foods i Ringe er der planlagte markante udvidelser, der forventes afsluttet i årets første halvår.

Rynkeby Foods venter også at det danske marked for juice og frugtdrikke viger i 2008, hvorfor der sættes ind med ekstra kræfter på produktudvikling og konkurrencedygtighed.

Ledelsen venter på denne baggrund et bedre resultat for 2008.




Kilde: Rynkeby Foods A/S

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062