23948sdkhjf

Komplet reorganisering af Carlsbergs franske datterselskab

Carlsberg har netop ofentliggjort en turn around-plan for Brasseries Kronenbourg, der er bryggerigigantens datterselskab i Frankrig. Fokus er en ny mærkevare-strategi og en kommerciel styrkelse.
Selskabet skal fokusere på at tilfredsstille sine kunder og forbrugere for dermed at forbedre sin markedsandel og rentabilitet. Planen omfatter en relancering af de vigtigste mærker Kronenbourg og 1664.

Planen vil resultere i en komplet reorganisering af selskabet. Alle lokaliteter, alle funktioner og alle niveauer er omfattet af planen. Alle processer vil blive gennemgået, og det samme vil alle organisationsdiagrammer og alle job-funktioner. Resultatet vil være en klarere, mere simpel og mere effektiv organisation. Inden udgangen af 2010 vil 214 ud af 1400 ansatte skulle stoppe på grund af reorganiseringen.

Det fransk øl-marked har været faldende i mange år, ikke mindst i de to seneste år. Nedgangen skyldes en lovgivning, der bliver mere og mere restriktiv, og den generelle økonomiske afmatning. Selv som markedsleder mister Brasseries Kronenbourg markedsandele.

- Vores strategiske plan vil hjælpe os med at øge salget, vinde markedsandele tilbage, forblive konkurrencedygtige og genskabe rentabiliteten. Fra 2009 vil vi tilbagevinde forbrugerne ved at relancere de to hovedmærker Kronenbourg og 1664 og ved at forbedre partnerskabet med kunderne gennem kvaliteten af vore tjenester og ekspertise med hensyn til, hvordan de sælger vore produkter, siger administrerende direktør Thomas Amstutz, Brasseries Kronenbourg.

Han tilføjer, at Brasseries Kronenbourg er indstillet på at gennemføre denne turn around på en ansvarlig måde i forhold til de ansatte.

Kilde: Carlsberg A/S

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125