23948sdkhjf

Nordjyder rykker på convenience til hjemmemarkedet

Egne varemærker og private labels supplerer hinanden hos CM Food
Selv om eksportmarkedet er godt i gang med for alvor at blive åbnet for CM Food/Carmo Food i Nørresundby, har virksomheden også masser af fokus på hjemmemarkedet.

Og ikke mindst på området for convenience food har grundlægger Carsten Møller og hans folk antennerne ude.

- Vi udvikler på det konstant, og der kommer hele tiden nye produkter til, nævner indkøbsdirektør Jeppe Jakobsen.

Det gælder for eksempel brandet American Style, der er udviklet med USA-begivenheder som Super Bowl i tankerne. Her kan tv-seerne købe en række forskellige amerikansk inspirerede færdigretter, så som en boks med tre varianter kylling med tilhørende kartofler.

Den nordiske arm af virksomheden, Carmo Food Nordic, har også en stribe andre varemærker, der er grossistens egne, eksempelvis Möller’s og Carmo. Men alt i alt er det private labels, der for alvor trækker detailforretningen.

- Private labels udgør nok 60-70 procent af vores omsætning dér, vurderer Jeppe Jakobsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063