23948sdkhjf

Komiker skal få flere unge til at blive slagtere

Samtidig ændres slagteruddannelsens navn, så man nu bliver "gourmetslagter"
Hvor elevpladser ellers er en mangelvare i dansk erhvervsliv, så har danske supermarkedskæder og slagterbutikker det modsatte problem - nemlig en massiv mangel på elever.

Derfor er Danmarks største dagligvarekæder- Coop, Dagrofa og Dansk Supermarked - nu gået sammen med DI, Fødevareforbundet NNF og Danske Slagtermestre om en fælles kampagne, Meat Your Future, der skal give flere unge appetit på at blive slagter. Og det bliver med komikeren og radio- og tv-værten Simon Jul som frontfigur.

Han er uddannet slagter, og har en særlig stolthed og kærlighed til slagterfaget. Den vil han gerne give videre til unge uddannelsessøgende:

- Jeg elsker gode råvarer og godt håndværk. Det, der fascinerer mig, er at se en dygtig slagter forfine kød til de ypperste produkter, siger Simon Jul.

Fra detailslagter til gourmetslagter

Som en del af kampagnen ændres slagteruddannelsens navn fra detailslagter til gourmetslagter. Navneskiftet skal understrege kvaliteten ved faget og appellere til flere unge.

- Slagterfaget bidrager direkte til de gourmetoplevelser alle - og især unge - jo i dag er på jagt efter. Meat Your Future bygger på det og kan forhåbentligt give flere unge appetit på at blive slagter, siger Leif Wilson Laustsen, formand for Danske Slagtermestre, i en pressemeddelelse.

Målet med kampagnen er at uddanne 300 flere slagterelever hvert år fra 2018. Dermed får branchen det rette niveau af faglært arbejdskraft.

Kampagnen går i luften lørdag 1. oktober. og samme dag åbner tilmeldingen til uddannelsen som gourmetslagter.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094